W marcu 2025 roku po raz kolejny ruszy kampania „Łapki na kierownicę”, która ma na celu zwiększenie świadomości kierowców na temat zagrożeń związanych z używaniem telefonu podczas prowadzenia pojazdu. Akcja jest realizowana we współpracy z firmą Neptis S.A., operatorem aplikacji Yanosik oraz Screen Network S.A. Oprócz edukacji kierowców, celem jest także minimalizacja ryzyka wypadków drogowych, które mogą być spowodowane brakiem koncentracji. Kampania potrwa od 1 do 31 marca bieżącego roku.
W ramach kampanii użytkownicy Yanosika będą mogli wziąć udział w quizie, który dotyczy skutków korzystania z telefonu podczas jazdy. Prawidłowe odpowiedzi pozwolą kierowcom zdobyć Certyfikat Odpowiedzialnego Kierowcy, co ma stanowić dodatkowy bodziec do zwrócenia uwagi na konsekwencje nieostrożności na drodze. W poprzedniej edycji akcji udział wzięło ponad 136 tysięcy osób, co wskazuje na duże zainteresowanie i potrzebę tego rodzaju edukacji wśród kierowców.
Akcja jest częścią szerszej strategii Policji, mającej na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach, a jej elementem jest także program „Na drodze – Patrz i słuchaj”. W ramach prowadzonej kampanii przewidziano emisję spotów na ekranach LED na terenie całego kraju, które będą przypominały o niebezpieczeństwach związanych z rozproszeniem uwagi. Mieszkańcy Garwolina i okolic powinni mieć to na uwadze, planując korzystanie z telefonów w trakcie jazdy.
Źródło: Policja Garwolin
Oceń: Rozpoczęła się akcja „Łapki na kierownicę” z inicjatywy policji
Zobacz Także